LES EMOCIONS A L'AULA:
COM ACOLLIR-LES I ACOMPANYAR-LES
Durada: 30 hores
Facilita: Laura Soliva
L’aula és un espai on s’hi mostren d’una manera més o menys explosiva un munt d’emocions. Algunes d’elles més fàcils d’identificar i acompanyar que d’altres. Hi ha emocions que es mostren i n’hi ha que passen desapercebudes, hi ha emocions que com a docents ens remouen i n’hi ha que ens són més fàcils de sostenir,... Totes, influencien en la convivència i en el procés d’ensenyament-aprenentatge.
S’ofereix un curs que ens aporta una mirada més àmplia en relació a les emocions i com acompanyar-les, passant per identificar-les, reconèixer-les, validar-les i saber-les acollir d’una manera més eficaç.
Mirar i acompanyar les emocions dels infants és mirar i acompanyar en les nostres pròpies emocions.
Metodologia
· Curs de 30h
· Vivencial, pràctic i teòric.
· Espai de reflexió
· Accés a la plataforma virtual amb material complementari.
· Formadora de referència.
Aquest curs va adreçat a:
· Professionals de l'àmbit educatiu.
· Professionals d'intervenció social.
Objectius
· Conèixer què és i en què es basa l'acompanyament emocional-sistèmic.
· Conèixer les tipologies de les emocions i les diferents dimensions de l’educació emocional des de l’enfocament sistèmic.
· Prendre més consciència de la influència emocional de la família.
· Adquirir estratègies que afavoreixen el procés d'ensenyament-aprenentatge a través de l'acompanyament emocional.
Continguts
· L'acompanyament emocional-sistèmic: la motxilla emocional i la motxilla familiar. Com tenir-ho en compte en benefici en la tasca educativa.
· Els principis bàsics sistèmics: ocupar el lloc i funció, la responsabilitat, la pertinença i la creació de relacions equilibrades.
· Recursos per crear un clima de benestar i de bona convivència a l'aula.
· Les tipologies de les emocions (3+1) des de la perspectiva sistèmica: quines són i com identificar-les.
· Les 4 dimensions de l'educació emocional: característiques i com treballar-les dins l'aula.
· La importància del context familiar en l'aprenentatge i en la socialització de l'alumnat.
· Recursos per conèixer el context dels alumnes.
· Estratègies pedagògiques per acompanyar i validar les emocions dels alumnes i les nostres com a docents.
· Activitats per acompanyar i acollir les emocions dins l'aula.
· Recursos per ensenyar als alumnes a aprendre a gestionar les seves emocions.
FORMAT
· Presencial a Girona o online
DATES I HORARI
Tu esculls:
· Setmana del 8 al 12 de juliol de 10h a 14h
· Setmana del 8 al 12 de juliol de 16h a 20h
· Intensiu 8 i 9 de juliol de 10h a 14h i de 15:30h a 19:30h, i el 10 de juliol de 10h a 14h
INVERSIÓ
El curs té un valor de 190€.
CERTIFICACIÓ
· Certificat d'Espai Sistèmic i Humanista o bé,
· Certificat de reconeixement com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la
Generalitat de Catalunya (només docents de Catalunya).
FORMADORA
LAURA SOLIVA I DEL RIO
Mestra d'Educació Infantil amb 20 anys d'experiència com a docent.
Formada en Pedagogia Sistèmica i Facilitadora de Constel·lacions Familiars.
Coordinadora i formadora de l'Àrea de Pedagogia d'Espai Sistèmic i Humanista.
Formadora de Formadors del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya des del 2015.
Contacte:
Telèfon/WhatsApp (BCN / GIR):
+34 625 16 82 65
Barcelona:
C/ Vallirana, 42
Local 08006
Girona:
C/ Nou, 18 pral. 1ª, 17001