XERRADES PEDAGÒGIQUES 

 

Els  professionals de l’àmbit escolar i/o social que es dediquen a l’educació es troben en el seu dia a dia amb la necessitat de crear un clima de pertinença, d’acollida i cohesió, ingredients indispensables per afavorir relacions de benestar entre l’alumnat, l’educadora i el grup ajudant en el seu procés d’ensenyament-aprenentatge.

 

Aquestes xerrades pedagògiques conviden a reflexionar i conèixer els beneficis de la mirada emocional-sistèmica en l’acompanyament pedagògic. Quan els professionals poden veure més enllà del que mostra l’alumne o usuari, afavoreixen positivament en el seu procés de creixement i d’aprenentatge. És important validar, orientar i motivar a l’alumnat tenint en compte tant la influència familiar com la relació i la comunicació entre l’educador i famílies.

 

OBJECTIUS

-  Conèixer l’enfocament emocional-sistèmic i la seva aplicació en la tasca educativa.

-  Adquirir idees i estratègies pedagògiques per posar en pràctica en el dia a dia professional.

- Crear un espai de reflexió i autoconeixement.

 

Les xerrades son les següents:

 

 

 

Com crear un clima de benestar a l’aula

 

 

La mirada sistèmica aplicada a l’aula i

al centre

 

 


 El Genograma:

una eina pedagògica

 

 


 

METODOLOGIA I ESTRUCTURA

Aquestes xerrades s’imparteixen de manera presencial tot i que hi ha la possibilitat de fer-les on-line.

Es prenen com a base teòrica els principis sistèmics aplicats en l'acompanyament educatiu.

Té una durada de 1 hora. 

 

A QUI VA DIRIGIDA?

- Llars d’Infants, escoles, instituts, universitats, escoles d'adults, etc.

- Escoles d’idiomes, esplais, casals, granja-escoles, etc.

- CDIAP, EAP, CSMIJ, centres psicopedagògics, centres d’orientació educativa, etc.

- Àmbit d'intervenció social.

- A les famílies.

 

PREU

A definir amb el centre.

 

FACILITA LA XERRADA

Laura Soliva.

Mestra, pedagoga sistèmica, acompanyant de procesos personals i coordinadora de l'Àrea de Pedagogia d'Espai Sistèmic i Humanista

 

Si és del vostre interès, només cal que ens coordinem: