LES EMOCIONS A L'AULA:

COM ACOLLIR-LES I ACOMPANYAR-LES 

Durada: 30 hores

 

Facilita: Laura Soliva 

 

 

 

L’aula és un espai on s’hi mostren d’una manera més o menys explosiva un munt d’emocions. Algunes d’elles més fàcils d’identificar i acompanyar que d’altres. Hi ha emocions que es mostren i n’hi ha que passen desapercebudes, hi ha emocions que com a docents ens remouen i n’hi ha que ens són més fàcils de sostenir,... Totes, influencien en la convivència i en el procés d’ensenyament-aprenentatge.

 

S’ofereix un curs que ens aporta una mirada més àmplia en relació a les emocions i com acompanyar-les, passant per identificar-les, reconèixer-les, validar-les i saber-les acollir d’una manera més eficaç.

 

Mirar i acompanyar les emocions dels infants és mirar i acompanyar en les nostres pròpies emocions.

 

Metodologia

· Curs de 30h

· Vivencial, pràctic i teòric.

· Espai de reflexió

· Accés a la plataforma virtual amb material complementari.

· Formadora de referència.

 

Aquest curs va adreçat a:

· Professionals de l'àmbit educatiu.

· Professionals d'intervenció social.

 


Objectius 

· Conèixer què és i en què es basa l'acompanyament emocional-sistèmic. 

·  Conèixer les tipologies de les emocions i les diferents dimensions de l’educació emocional des de l’enfocament sistèmic.

·  Prendre més consciència de la influència emocional de la família.

·  Adquirir estratègies que afavoreixen el procés d'ensenyament-aprenentatge a través de l'acompanyament emocional.

 

 Continguts

· L'acompanyament emocional-sistèmic: la motxilla emocional i la motxilla familiar. Com tenir-ho en compte en benefici en la tasca educativa.

· Els principis bàsics sistèmics: ocupar el lloc i funció, la responsabilitat, la pertinença i la creació de relacions equilibrades. 

· Recursos per crear un clima de benestar i de bona convivència a l'aula.

· Les tipologies de les emocions (3+1) des de la perspectiva sistèmica: quines són i com identificar-les.

· Les 4 dimensions de l'educació emocional: característiques i com treballar-les dins l'aula.

· La importància del context familiar en l'aprenentatge i en la socialització de l'alumnat. 

· Recursos per conèixer el context dels alumnes. 

· Estratègies pedagògiques per acompanyar i validar les emocions dels alumnes i les nostres com a docents.

· Activitats per acompanyar i acollir les emocions dins l'aula.

· Recursos per ensenyar als alumnes a aprendre a gestionar les seves emocions.

 


LLOC, DATES I HORARI

  • Girona: dissabte 1 de febrer i 1 de març de 10h a 20h i 29 de març de 10h a 14h.
  • Barcelona: dijous 3, 10, 24 d'abril, 8, 15, 22, 29 de maig, 5 i 12 de juny de 17:30h a 20h.
  • Si vols realitzar-lo en format online, consulta'ns.

INVERSIÓ

El curs té un valor de 190€. 

 

CERTIFICACIÓ 

· Certificat d'Espai Sistèmic i Humanista o bé,

· Certificat de reconeixement com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la

Generalitat de Catalunya (només docents de Catalunya). 

 

FORMADORA

LAURA SOLIVA I DEL RIO

Mestra d'Educació Infantil amb 20 anys d'experiència com a docent. 

Formada en Pedagogia Sistèmica i Facilitadora de Constel·lacions Familiars.

Coordinadora i formadora de l'Àrea de Pedagogia d'Espai Sistèmic i Humanista.

Formadora de Formadors del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya des del 2015. 

 


MARTA MAS TARRADAS

Mestra d'Educació Infantil, Mestra d'Ed. Primària i Psicopedagoga. Amb experiència com a membre de l'Equip Directiu d'una escola pública i com a mestra d'adults d'un centre penitenciari. Formada en Pedagogia Sistèmica, Teràpia Gestalt i Constel·lacions Familiars Sistèmiques. Formadora de l'Àrea de Pedagogia d'Espai Sistèmic i Humanista.