TERÀPIA PER L'ESTRÈS I EL TRAUMA

Hi ha esdeveniments i situacions que ens passen a la vida que no sempre sabem gestionar. Arriben per sorpresa i no estem preparats per afrontar-los. Poden ser accidents, malalties, morts, desastres naturals, abusos físics, emocionals o sexuals, pèrdues, robatoris,... Totes aquestes situacions ens poden generar emocions fortes i, fins i tot, traumes. 

 

El trauma es podria definir com una ferida que perdura en el temps i pot ser provocat per diferents situacions. En qualsevol cas, és una emoció molt forta o una impressió negativa forta que produeix danys que perduren.

 

Pot aparèixer degut a una por de gran intensitat (un terror) o perquè t’has sentit incapaç de manejar un perill real o potencial, a qualsevol edat. Si ho has patit a la infància o a l’adolescència, és més fàcil que hagi estat difícil de gestionar perquè no disposaves dels recursos i de les eines que pot tenir una persona adulta. 

 

Hi ha alguns símptomes que poden indicar que has patit un trauma:

  • Pot ser que recordis constantment el que t’ha passat o que ho eliminis de la memòria com si no hagués passat mai. 
  • Sents emocions com ira, por, tristesa, vergonya, confusió, culpa, irritabilitat...
  • Et costa dormir perquè tens malsons.
  • Sents ansietat i nerviosisme a totes hores.
  • Tens dificultat per concentrar-te. 
  • Tens flashbacks o escenes retrospectives de la situació viscuda...

Si sents que tens un trauma que està dificultant el teu dia a dia i t’agradaria rebre ajuda, contacta amb nosaltres.


LLOC: Barcelona, Girona i Online.


MONTSERRAT MONGE GIMENO

Teràpia Gestalt Adults i Infantil/ Adolescents. Facilitadora de Constel·lacions Familiars. Especialitzada en Constel·lacions Individuals. Formada en Hipnosi Ericksoniana. Formada en Eneagrama. Formada en Mindfulness i Gestió Emocional. Docent de la Formació de Constel·lacions Familiars a Espai Sistèmic i Humanista (Barcelona i Girona).


VANESSA RAMONET

Llicenciada en psicologia l’any 2005, màster de Psicologia General Sanitària, postgrau en psicopatologia clínica, terapeuta EMDR (dessensibilització i reprocessament amb moviments oculars), teràpia Gestalt (en formació). Formació especialitzada en trauma, teràpia individual sistèmica, Mindfulness i violència de gènere. Enfoco la teràpia individual amb una mirada integrativa, i aplico en cada cas les tècniques terapèutiques que més convinguin segons les necessitats i els objectius personals. 


ROSA M FONTANA

Terapeuta de Constel·lacions Familiars, Mestra de Reiki Usui i Karuna, Reflexologia metamòrfica, Teràpia floral (Flors de Bach), Certificat en acompanyament a la mort i el dol, amb coneixements d'Auriculopuntura, Aromateràpia, cosmètica natural, autodidacta en fitoteràpia i mineralogia. Alliberació d'estrès, bloquejos energètics i memòries corporals a través de Reiki Somàtic Sistèmic. Acompanyament emocional en processos personals i en la presa de consciència.


JULIETA MUCHIUTTI

Psicòloga especialitzada en teràpia sistèmica i en psicologia positiva i mindfulness. Treballa amb immigrants, fills adoptius i parelles des d’un enfocament racional i emocional. Formada en escriptura terapèutica, integra l’escriptura com a eina per l’autoconeixement i la gestió emocional. Imparteix tallers de mindfulness i escriptura pel benestar.