FORMACIÓ RECURSOS PER LA

TERÀPIA INDIVIDUAL

Setembre 2024 – juliol 2025

 

En aquesta formació, estructurada en 6 mòduls, pots triar completar tots els mòduls o realitzar-los individualment.

 

Ofereix una oportunitat única per enfortir la teva pràctica terapèutica, on en cada mòdul, obtindràs una àmplia gamma de recursos i eines per utilitzar en la teràpia individual. Des de tècniques sistèmiques i projectives, fins a estratègies de coaching i teràpia breu, cadascun ofereix un enfocament pràctic i aplicable que elevarà la qualitat del teu treball terapèutic en la teràpia individual.

RECURSOS SISTÈMICS I EINES PROJECTIVES (aquest mòdul consta de 4 tallers)

 

Impartit per: Montse Monge.

 

Els recursos sistèmics o eines sistèmiques són aquelles que ens faciliten entrar juntament amb el/la client a un món sistèmic (el sistema familiar) i descobrir el que és dins meu en el present, que té un origen en el passat.

 

Ajuden a prendre consciència de quins són els aspectes personals i familiars que cal modificar per provocar canvis a la vida real i trobar la pau interna.

 

Les eines sistèmiques són un mitjà per acompanyar el client a resoldre el conflicte pel qual ve a teràpia. També les anomenem projectives, ja que són eines que acompanyen que el/la client puguin observar fora allò que està al seu interior en forma de caos.

 

Aquestes eines les podem fer servir per treballar l'ordre dins del sistema familiar. Des del vessant sistèmic sabem que un desordre al sistema crea malestar que pot perdurar en el temps de forma conscient o inconscient. I podem també utilitzar-les en teràpia en qualsevol situació de malestar o incomoditat que tingui el/la client/a. De vegades tindrà un origen sistèmic i de vegades no i les eines ens serveixen en tots dos casos.

 

Ens permeten treballar processos emocionals com angoixa, depressió, ansietat. Situacions familiars difícils de nens, adolescents o adults com malalties, morts, separacions, problemes de parella, problemes d'herències, secrets familiars. Temes de salut que són repetitius i que el seu origen és no reconegut. Temes laborals i econòmics. Personals: Autoestima, sexualitat, diferents tipus de bloqueig com de parella, maternitat, creixement personal. Somnis. Treball amb la ferida primigènia (nen/a interior).

 

Durant la formació coneixerem:

  • El funcionament i tècnica del treball amb els ninots, les empremtes, la taula sistèmica, les visualitzacions guiades, cadira buida i cadira calenta.
  • El mòdul serà eminentment vivencial amb bases teòriques.

Tot això es treballarà en el temari següent:

 

Taller I: Ninos i empremtes.

  • Ordres de l'amor i ordres de l'ajut.
  • Genograma familiar. Família d'origen i família actual.
  • Pràctiques i supervisió

Taller II. Ninots, empremtes i tapet sistèmic.

  • Actitud terapèutica en sessió individual.
  • Visió sistèmica de la malaltia i els símptomes.
  • Treballar amb les polaritats.
  • Pràctiques i supervisió.

Taller III. Eines projectives, cadira buida i cadira calenta i Gestalt. Ninots i empremtes.

  • Treball amb nens i adolescents.
  • Com treballar el nen/nena interior.
  • Com treballar amb parelles.
  • Pràctiques i supervisió

Taller IV. Ninots, empremtes, tapet sistèmic. Visualitzacions guiades.

  • Treball amb somnis
  • Visualitzacions guiades.
  • Pràctiques finals i supervisió

DATES

  • 29 setembre 2024 de 10 h a 14 h i de 16 h a 20 h.
  • 27 octubre 2024 de 10 h a 14 h i de 16 h a 20 h.
  • 1 de desembre del 2024 de 10 h a 14 h i de 16 h a 20 h.
  • 22 desembre 2024 de 10 h a 14 h i de 16 h a 20 h.

COACHING (Aquest mòdul consta d'1 taller).

 

Impartit per: Lydia Freixes.

 

 

 

“Demana't si el que estàs fent avui, t'acosta al lloc on vols estar demà”

Walt Disney

 

El coaching és l'art d'acompanyar persones al creixement.

 

A través del coaching podem trobar suport per avançar cap a aquells objectius de vida o professionals que se'ns resisteixin.

 

Perquè això es doni, cal una persona que estigui disposada a guiar i una altra persona interessada a rebre aquest suport o guia.

 

“Encara que res canviï, si jo canvio, tot canvia”

Marcel Proust

 

En aquest mòdul definirem:

  • Com ha de ser la relació entre coach (guia) i coachee (la persona que fa el canvi).
  • Quines característiques ha de tenir un bon coach i com s'ha de posicionar en l'acompanyament.
  • Bases per escollir els objectius.
  • Condicions o com plantejar un procés de canvi per tenir més garanties d'èxit en la transformació desitjada.
  • L'art de fer preguntes.
  • Les bases de diferents tècniques d'intervenció.
  • Les tècniques de comunicació i observació en els processos de coaching.

 

El mòdul serà eminentment vivencial i dissenyarem un pla d'acció, així com veurem com fer un seguiment i avaluació correctes del procés.

 

Parlarem també de mentoria o mentoring.

 

“Si vols resultats diferents, no facis sempre el mateix”

Albert Einstein

 

DATA

  • 19 de gener del 2025 de 10 h a 14 h i de 16 h a 20 h. 

 

 



IFS. TERÀPIA SISTEMES DE FAMÍLIA INTERNA.

(Aquest mòdul consta d'1 taller).

Impartit per: Lydia Freixes. 

 

La teràpia IFS creada per Richard C. Schwartz, Ph.D. està basada en la multiplicitat de la ment, el pensament sistèmic i la teoria de l'aferrament.

 

L'Internal Family System (IFS) és un enfocament terapèutic que se centra en la idea que cada individu té múltiples parts dins de si mateix, cadascuna amb les pròpies creences, emocions i motivacions. Aquestes parts poden estar en harmonia o en conflicte entre si, i l'objectiu de l'IFS és ajudar les persones a comprendre, guarir i equilibrar aquestes parts per aconseguir més coherència interna i benestar emocional.

 

Segons l'IFS, cada individu té una “família interna” de parts, cadascuna amb la seva pròpia personalitat, records, emocions i creences. Aquestes parts poden ser protectores, crítiques, ferides o fins i tot traumàtiques, i sovint entren en conflicte entre elles. L'objectiu de l'IFS és ajudar les persones a identificar, comprendre i curar aquestes parts, perquè puguin treballar juntes de manera harmoniosa i assolir un equilibri emocional i benestar més gran.

 

L'objectiu és conèixer com funciona el model IFS per a:

 

  • Millorar la meva sobirania emocional des de la compassió i el respecte.
  • Entendre millor des d'on acompanyo i com em puc regular quan acompanyo algú.
  • Poder integrar el principi d‟IFS dins d‟un treball d‟acompanyament.

T'emportaràs recursos per ajudar-te a relacionar-te millor amb tu mateix/a i entrenaràs com connectar amb les teves qualitats innates per acompanyar altres persones en el creixement vital.

 

No hi ha parts dolentes, totes tenen les bones raons d'existir

Dr. Schartz (creador del model IFS)

 

  1. Entrenarem l'accés a l'espai de consciència o Self: La curiositat, la claredat, la creativitat, la compassió, el coratge, la confiança, la calma i la comprensió per experimentar la vida des d'un lloc de molta més consciència i amor propi i aprendre a acompanyar els altres des d'aquest centre de saviesa disponible per a tothom.
  2. Definirem que són les parts, els tres tipus de parts que hi ha i quines en són les funcions.
  3. Parlarem de polaritzacions i de com acompanyar-les.
  4. Farem una breu introducció sobre com processar memòries de dolor des del model IFS.
  5. El taller estarà basat en pràctiques per entendre millor el model IFS entre els assistents al taller i també de manera individual amb meditació guiada. La finalitat és assimilar conceptes que es poden aplicar de manera autònoma com el “mapa de parts” i “l'escolta interior sense judici”.

 

DATA

  • 16 de febrer de 2025 de 10 h a 14 h i de 16 h a 20 h.

 

 


PNL-SISTEMES REPRESENTACIONALS I EL SEU ÚS EN VISUALITZACIONS  (Aquest mòdul conta d'1 taller).

 

Impartit per: Ángeles Jorge Blanco.

 

 

 

SISTEMES REPRESENTACIONALS I EL CERCLE D'EXCEL·LÈNCIA AMB P.N.L.

 

Bandler i Grinder, els creadors de la P.N.L. (Programació Neuro-Lingüística) es van enfocar a entendre COM funciona la ment humana. Amb el coneixement que organitzem la informació usant els sentits i l'enfocament a l'excel·lència, van desenvolupar un sistema molt senzill i efectiu per canviar l'estat en què una persona es troba, per posicionar-se en un estat de recursos.

  

Amb aquesta eina podràs col·locar-te en un estat d'excel·lència en un breu espai de temps i accedir als teus enormes recursos interns, i aprendràs a acompanyar els teus clients, sigui quina sigui la seva edat, aconseguir aquest estat i portar-lo al seu dia a dia.

 

En aquest taller tractarem:

 

  • Sistemes representacionals. Teoria i pràctica.
  • Definició d'excel·lència.
  • El cercle d'excel·lència. Teoria i pràctica.
  • Pràctiques supervisades.
  • Tancament i conclusions.

 

DATA

  •  16 de març del 2025 de 10 h a 14 h i de 16 h a 20 h.

 


SANDPLAY (Caixa de sorra) (Aquest mòdul consta de 2 tallers).

 

Impartit per: Sílvia Bellatti

 

 

La teràpia de la caixa de sorra és una poderosa, nova i efectiva eina psicoterapèutica, útil per explorar i processar temes emocionals i conflictes subjacents de manera no verbal i simbòlica. Permet al client expressar i gestionar lliurement els seus pensaments resultant, en molts casos, menys amenaçador que parlar-ne directament. El terapeuta acompanya i observa les creacions del client com a punt de partida per explorar i comprendre millor les experiències internes. La teràpia de la caixa de sorra es pot adaptar tant per a nens com per a adults, encara que els enfocaments i les tècniques poden variar segons l'edat i les necessitats individuals del client.

 

En aquests tallers coneixerem:

  • Antecedents històrics i marc teòric.
  • Reconeixement dels aspectes fonamentals que s'han de respectar durant les sessions.
  • Materials necessaris i conèixer on obtenir-los.
  • Disposició d'elements a la caixa.
  • Rol del terapeuta.
  • Pràctiques supervisades.
  • Observació i conclusions.

 

DATES 

  • 13 d'abril del 2025
  • 11 de maig del 2025

 

 


TERÀPIA BREU ESTRATÈGICA (Aquest mòdul consta de 2 tallers).

 

Impartit per: Eva Corbera.

 

 

La Teràpia Breu Estratègica és un enfocament psicoterapèutic que se centra a resoldre problemes específics en un curt període de temps. Desenvolupada per Paul Watzlawick, Giorgio Nardone i els seus col·laboradors al Centre de Teràpia Estratègica a Arezzo, Itàlia, aquesta teràpia es basa en la identificació i modificació de patrons de comportament i pensament disfuncionals.

 

Principis Clau de la Teràpia Breu Estratègica:

  1. Orientació a Solucions: En lloc de centrar-se en el passat o en les causes profundes dels problemes, la teràpia s'enfoca a trobar solucions pràctiques i efectives que es puguin implementar ràpidament.
  2. Intervencions directes: Utilitza tècniques i estratègies específiques dissenyades per interrompre els cicles de comportament problemàtic. Aquestes intervencions solen ser creatives i adaptades a les necessitats de l'individu.
  3. Reestructuració Cognitiva: Ajuda els pacients a canviar la manera com perceben i pensen sobre els seus problemes, la qual cosa pot reduir l'ansietat i millorar l'afrontament.
  4. Enfocament a Aquí i Ara: La teràpia se centra en el present i en els canvis immediats que es poden fer per millorar la situació actual del pacient.
  5. Brevetat: La durada de la teràpia és curta, generalment entre 10 i 20 sessions, encara que en molts casos pot ser fins i tot menys.

 

La Teràpia Breu Estratègica s'utilitza per a:

  • Trastorns d'ansietat: Incloent fòbies, atacs de pànic i ansietat generalitzada.
  • Depressió: Especialment en formes lleus a moderades.
  • Trastorns de l'alimentació: com l'anorèxia i la bulímia.
  • Problemes de relació: Conflictes de parella i problemes familiars.
  • Problemes de conducta: En nens i adolescents.
  • Addiccions: Tant a substàncies com a comportaments (per exemple, joc patològic).
  • Maneig de l'estrès i la pressió laboral.

 

BENEFICIS:

  • Rapidesa: La teràpia breu estratègica permet veure resultats en un temps relativament curt.
  • Practicitat: Les tècniques són concretes i aplicables a la vida quotidiana.
  • Eficàcia: Ha demostrat ser efectiva per a una àmplia gamma de problemes.

 

DATES

  • 8 de juny del 2025
  • 6 de juliol del 2025

 

 

 


IMPORT DE LA FORMACIÓ

 

Matrícula 100 € *

 

Inversió formació 11 diumenges:

 

a) 1320 € (fraccionats en 11 pagaments de 120 €).

 

b) 1254 €  (aplicat el 5% de descompte si es paga abans de l'inici del curs).

 

*Exalumnes no paguen matrícula, però paguen 100 euros de reserva a descomptar al primer rebut (formació sencera)

 

 

Mòduls solts: 140 € per mòdul

(sense pagament de matrícula).

 

 

 

 

FORMACIÓ RECURSOS PER A LA TERÀPIA INDIVIDUAL

 

Setembre 2024 – juliol 2025

Diumenges – Barcelona de 10 h a 14 h i de 16 h a 20 h

 

29 de setembre del 2024 -Taller I. Ninots i empremtes (Montse Monge).

27 d'octubre del 2024 -Taller II. Ninots, empremtes i tapet sistèmic (Montse Monge).

1 de desembre del 2024 -Taller III. Eines projectives, cadira buida i cadira calenta. Ninots i empremtes (Montse Monge).

22 de desembre del 2024 -Taller IV. Ninots, empremtes, tapet sistèmic. Visualitzacions guiades (Montse Monge).

19 de gener del 2025 Coaching. (Lydia Freixes).

16 de febrer de 2025 IFS. Teràpia sistemes de família interna. (Lydia Freixes).

16 de març del 2025 - PNL. (Angeles Jorge Blanco).

13 d'abril del 2025 -Taller I. Caixa de Sorra (Sandplay) (Sílvia Bellati).

11 de maig del 2025 -Taller II. Caixa de Sorra (Sandplay) (Sílvia Bellati).

8 de juny del 2025 -Taller I. Breu estratègica (Eva Corbera).

6 de juliol de 2025 -Taller II. Breu estratègica.(Eva Corbera).

 



COORDINADORA I DOCENT

MONTSERRAT MONGE GIMENO

Teràpia Gestalt Adults i Infantil/ Adolescents. Facilitadora de Constel·lacions Familiars. Especialitzada en Constel·lacions Individuals. Formada en Hipnosi Ericksoniana. Formada en Eneagrama. Formada en Mindfulness i Gestió Emocional. Docent de la Formació de Constel·lacions Familiars a Espai Sistèmic i Humanista (Barcelona i Girona).


DOCENTS

LYDIA FREIXES

Coach familiar sistèmica per la Universitat de Barcelona. Curs de postgrau en Psicologia Positiva a la UB. Tècnica en Programació Neurolingüística per l’Institut Gestalt Barcelona. Formada en Eines Sistèmiques a l’ESH. He viscut l'adopció en primera persona.


MARIA ÀNGELES JORGE BLANCO

Llicenciada en Ciències Biològiques. Membre Didacta i Supervisora de l’AETG. Sòcia Didacta de la AEPNL. Professora avalada per l’AEPNL. Membre titular de l’Associació Espanyola de Teràpia Humanista. Formada en psicoteràpia integrativa en el programa SAT de Claudio Naranjo. 


SILVIA BELLATTI

Terapeuta Gestalt per a adults i infants/adolescents. Especialització en Psicopatologia Gestàltica, certificacions en Sandplay, MBSR, Eneagrama Professional, PNL, EFT i Reiki Usui Tibetà. Màsters en Psicoteràpia Transpersonal i Teràpies Anti Estrès. Membre de l'AETG, formació en Psicoanàlisi i Naturòpata.


EVA CORBERA

Grau en Psicologia (Universitat de Barcelona). Postgrau en Teràpia Breu i estratègica (Universitat de Girona). Màster en Teràpia Familiar Sistèmica, perspectiva integradora (Universitat de Girona). Formada a Teràpia Gestalt infantil i adolescent (Espai Lúdic. Universitat de la Concòrdia de Mèxic). Curs d'especialització i intervenció a urgències i emergències socials.