ESTRATÈGIES PEDAGÒGIQUES

D'ACOMPANYAMENT EMOCIONAL I

DE RESOLUCIÓ DE CONFLICTES

Curs Online

 

Facilita: Laura Soliva i Marta Mas 

 

 

 

L’aula és un espai on s’hi mostren d’una manera més o menys explosiva un munt d’emocions i de situacions de conflictes que, com a professionals de l'educació, cal que acollim, sostinguem, acompanyem i gestionem. Però no sempre és una tasca fàcil, inclús, en ocasions ens podem sentir que tots aquells recursos que tenim no ens serveixen o ens quedem saturades perquè no sabem com fer-ho. 

 

Sigui com sigui, sabem que emocions i conflictes influencien en la convivència i en el procés d’ensenyament-aprenentatge de l'alumnat.

 

Els curs "Estratègies pedagògiques d'acompanyament emocional i resolució de conflictes" està dissenyat per posar més consciència en el recursos que ja tenim i per aprendre noves estratègies i recursos que ens ajuden i faciliten la nostra tasca docent.

 

Beneficis d'aquest curs:

· Conèixer o reactualitzar-te en la mirada sistèmica aplicada en l'àmbit educatiu.

· Veure el conflicte des d'una perpectiva que t'ajuda en la gestió de situacions de conflicte.

· Aplicar estratègies pedagògiques des de la primera sessió del curs i veure'n resultats. 

· Crear un vincle més fort amb l'alumnat i les seves famílies.

· Aprendre recursos i activitats per posar en pràctica en el teu dia a dia dins i fora de l'aula. 

· Mirar l'alumnat amb una mirada més àmplia i comprenent què hi ha al darrera del seu comportament.

· Compartir un espai de reflexió amb altres docents.

· I molt més...

 

Metodologia

· Curs de 30h.

· Vivencial, pràctic i teòric.

· Accés a la plataforma virtual amb material complementari.

· Format online (classes en directe)

 

Aquest curs va adreçat a:

· Professionals de l'àmbit educatiu.

· Professionals d'intervenció social.

 


 

Objectius principals

· Conèixer l'enfocament sistèmic i la seva aplicació en l'àmbit educatiu. 

· Mirar el conflicte com a font d’aprenentatge.

· Conèixer les tipologies de les emocions i les diferents dimensions de l’educació emocional des de l’enfocament sistèmic.

· Adquirir estratègies, recursos i activitats per un millor acompanyament emocional i per a la prevenció i resolució de conflictes.  

 

 

Contingut del curs

· La mirada sistèmica i els principis bàsics sistèmics aplicats en l'àmbit educatiu: ocupar el lloc i funció, la responsabilitat, la pertinença i la creació de relacions equilibrades. 

· La importància del context familiar i emocional en l'aprenentatge i en la socialització de l'alumnat. 

· Les tipologies de les emocions (3+1) des de la perspectiva sistèmica: quines són i com identificar-les.

· Les 4 dimensions de l'educació emocional: característiques i com treballar-les dins l'aula.

· El conflicte com a font d’aprenentatge. 

· Els ordres sistèmics i la seva aplicació en situacions de conflicte.  

· Estratègies per acompanyar i validar les emocions dels alumnes i les nostres com a docents.

· Activitats i propostes sistèmiques per aplicar dins i fora de l'aula.

· Recursos sistèmics per a la prevenció, identificació i resolució de conflictes.

 

 


Dates i Horari

Tu tries quin a quin grup:

  • Dimarts de 9:30h a 12h. Dies: 1, 8, 22, 29 d'abril, 6, 13, 20 i 27 de maig.
  • Dijous de 17:30h a 20h. Dies: 27 març, 3, 10, 24 d'abril, 8, 15, 22 i 29 de maig.


INVERSIÓ 

Té un valor de 190€.

 


CERTIFICACIÓ 

* Certificat d'Espai Sistèmic i Humanista.

* Certificat de reconeixement com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la

Generalitat de Catalunya (només docents de Catalunya).


EQUIP DOCENT

LAURA SOLIVA I DEL RIO

Mestra d'Educació Infantil amb 20 anys d'experiència com a docent. 

Formada en Pedagogia Sistèmica i Facilitadora de Constel·lacions Familiars.

Coordinadora i formadora de l'Àrea de Pedagogia d'Espai Sistèmic i Humanista.

Formadora de Formadors del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya des del 2015. 

 


MARTA MAS TARRADAS

Mestra d'Educació Infantil, Mestra d'Ed. Primària i Psicopedagoga. Amb experiència com a membre de l'Equip Directiu d'una escola pública i com a mestra d'adults d'un centre penitenciari. Formada en Pedagogia Sistèmica, Teràpia Gestalt i Constel·lacions Familiars Sistèmiques. Formadora de l'Àrea de Pedagogia d'Espai Sistèmic i Humanista.